Anak Yatim Tengku Budriah

Anak Yatim Tengku Budriah

Friday, August 22, 2008

Tujuan rumah kanak-kanak Tengku Budriah ditubuhkan

Institusi ini ditubuhkan bertujuan untuk menyediakan jagaan dan perlindungan gantian kepada kanak-kanak yang kurang bernasib baik agar menjamin pertumbuhan jasmani dan emosi yang sihat dalam suasana yang tenteram dan selamat. Kanak-kanak yang diperintah masuk ke RKK adalah terdiri daripada kanak-kanak yang didapati didera dan terabai.

Kemasukkan ke RKK adalah melalui Perintah Mahkamah, Akta Kanak-kanak 2001:

  • Seksyen 19(1), kemasukan sementara bagi tujuan siasatan Pegawai Pelindung.
  • Seksyen 30(1)(d), Perintah Tetap yang meletakkan kanak-kanak di tempat selamat selama 3 tahun dari tarikh perintah itu atau sehingga kanak-kanak berusia 18 tahun, atau yang mana lebih pendek.
  • Seksyen 30(1)(e), meletakkan kanak-kanak sehingga dipindahkan kepada keluarga pelihara.

17 comments:

siti norbaya said...

aikkk... cutenya baby d sini.... boleh ambil jadi anak angkat tak? klu boleh email kat : cpol1802@hotmail.com

syazzareen said...

salam puan,

saya ingin mendapatkan sedikit maklumat tentang rumah kanan-kanak tengku budriah? mohon jasa baik pihak puan agar dapat menghubungi saya melalui email syazzareen76@yahoo.com @ shaqis76@gmail.com

Zainudin said...

salam..saya ingin bertanya tentang cara-cara untuk mengambil anak angkat di rumah kanak-kanak tengku budriah. saya sudah 5 tahun berkahwin dan masih belum dikurniakan cahaya mata. mohon jasa baik pihak puan amatlah dihargai. terima kasih.

kurtx7 said...

assalamualaikum w.b.t

Tuan/Puan,
Pertama kali saya ingin bertanya adakah saya boleh mengambil anak yang berada dibawah kendalian pihak tuan/puan untuk dijadikan anak angkat..

Kes saya sama seperti kes en. zainudin, saya telah berkahwin selama 5 thn..dan segala iktiar telah saya usahakan termasuklah menjalani rawatan IUI dan sebagainya..termasuk rawatan tradisional dimana org berkata disitu bagus disitu juga lah saya pergi..tetapi keadaannya tetap sama..

Saya sangat kesian tengok isteri saya yg berkeadaan sedih setiap kali balik kampung ditanya dah ada belum...

jikalau boleh saya mendapatkan anak angkat sudi kiranya pihak tuan/puan menghubungi saya di:

mae_5564@yahoo.com

kalau boleh lah dpt anak yg bawah dari setahun alhamdulillah lah kan

sekian terima kasih.

Usamah.ariff said...

Salam..saya nak tanya, boleh x saya jadi sukarelawan di sini???

elsie said...
This comment has been removed by the author.
elsie said...

Salam puan, Sy tlh berkhawin selama 12thn ,ingin m'ambil ank angkat bwh 5 bln harap puan dap at menghubungi Sy email annabell.Elsie27@gmail.com

NazAtuL aQeELa said...

Salam & Slamat Pagi,

Puan atau kpada s'sape y tahu mcm mane prosedure or law klau kta nk buat lawatan utk ke Rumah Kanak-Kanak Tengku Budriah? Sya tringin sgt nk smpai sane.. Tlg laa sye.. Sye xtahu mcm mane nk cntct Rumah Kanak-Kanak Tengku Budriah nie.. Tlg email kn sye pde details di bwh.. Thanks sume..

email : kyla_lollipop@yahoo.com

zafira said said...

salam. saya nak bertanya boleh saya jadi sukarelawan di sana.and boleh sy melawant anak2 disana..ini disebab kan keluarga saya juga ade membuka tadika swasta jadi saya berminat nak melihat sendiri anak2 disana kalau tujuan saya nie dapat dipertimbangkan boleh email saya di zafira.aqeel@gmail.com sekian terima kasih

waza zahaney said...
This comment has been removed by the author.
annikaJasmine said...

Assalamualaikum.. saya berminat nak jadi sukarelawan di sini. Any procedures to be followed? Or boleh terus pergi sana je bila2 ada kelapangan...

aiMaN said...

Assalamualaikum..
saya mahu bertanya adakah saya boleh menjadi sukarelawan disini ? jika boleh email sya di
pesawat_orange@yahoo.com.
aiman 019 2817881

exit zana said...

salam..
yaallah comel nye ape nasib meraka ini kan
saya ingin mencari anak
saya dah kawin setahun lebih nak masuk 2 thn blom ade rezeki lgi
boleh tlg sye x..
0172832720

Mama Lela said...

Salam sejahtera. Nama saya Puan Lela. Saya seorang guru di SMK Bandar Tasik kesuma, Beranang. Saya amat berminat untuk mengadakan lawatan ke rumah Kanak2 Tengku Budriah ini sebagai salah satu projek kemasyarakatan untuk anak2 murid saya disamping melakukan kerja2 amal dan menyedarkan anak2 remaja sekarang tentang kehidupan anak2 yatim ini. Saya sgt berharap agar pihak admin dapat menghubungi saya melalui email saya utk memberitahu prosedur lawatan. Kerjasama drpd pihak admin sgt2 saya hargai. Tarikh jangkaan untuk lawatan ialah pada 15 Jun 2013.

Akim Aronz said...

assalamualaikum w.b.t

saya ingin bertanya , ada penjaga bernama putri nabila ? sekiranya ada sila hubungi saya melalui email : akimaronz0@gmail.com .

terima kasih :)

haziqah mohd isa said...

Sya telah berkahwin dan masih tdk mmpunyai zuriat.saya berharap dapat mngambil ank agkt yg bru lahir.msih bayi..secepat yg mgkin..ini email sy haziqah.mohdisa@gmail.com

miziemuslim said...

Salam..Sy ingin menyampaikan sedikit sumbangan..Dgn siapa utk sy berhubung..Dan boleh sy tahu brapa ramai penghuni dan lingkungan umur..tq.

Anak Yatim tengku Budriah

Anak Yatim tengku Budriah